dorotanadukanie blog

Twój nowy blog

Wpisy z okresu: 7.2011

Prosto i smacznie. Na 3 fazie lub później :) 

20 dag jagód (och… zapach lata!!!) zmiksowałam z 500 ml mleka. Podzieliłam na 2 częsci. Pierwsza dla męża z cukrem. Do mojej dodałam 2 łyżki otrąb owsianych. Gotowe pyszne, aromatyczne i zdrowe śniadanko, nie tylko dla osób na Dukanie. 

Na patelni podsmażyłam mięso indyka. Do tego dodałam posiekaną cebulę i 3 posiekane ząbki czosnku. Smażyłam chwilę. Pamiętajcie, aby czosnek się nie przyrumienił! Po 3-4 minutach wlałam 0,5 l gorącej wody, wsypałam ok 200 g ryżu, dodałam curry, chili, kostkę rosołową i (z racji dodania kostki) bardzo delikatnie osoliłam. Przykryłam i zabrałam się za marchew i natkę pietruszki. Marchew w miarę drobno pokroiłam, natkę posiekałam. Oba składniki dodałam do ryżu. Dusiłam pod przykryciem, aż ryż był miękki. 

Mocno dojrzałego banana rozgniotłam z połową łyżeczki cukru (dla ortodoksyjnych słodzik) za pomocą widelca. Do pucharka włożyłam jogurt naturalny, na to mus bananowy i otręby. Posypałam odrobiną cynamonu.


Zmieliłam 3 płaty mintaja, 3/4 wędzonej makreli i 1 dużą cebulę. Do tego dodałam garść posiekanego koperku, 3 łyżki otrąb owsianych, jajko, pieprz i przyprawę do ryb do smaku. Formowałam kuleczki i gotowałam na parze ok 8 minut. Wyszło 8 pysznych pulpecików.


Kapustę poszatkowałam, wrzuciłam do garnka i zalałam wodą do ok. 1/3 wysokości kapusty. Kiedy woda zaczęła się gotować, osoliłam, dodałam startą marchewkę, posiekaną cebulę, pokrojone w ćwiartki pieczarki (ok. pół kilograma), pęczek szczypiorku, solidnie opieprzyłam. Gotowałam, aż kapusta była miękka.   


  • RSS