dorotanadukanie blog

Twój nowy blog

Do 150g mięsa mielonego  z indyka dodałam 2 łyżki odsączonego serka wiejskiego, 1 ząbek czosnku i sól. Formowałam kotleciki i gotowałam na parze 10 minut. Gorący ser fajnie się ciągnie :)

Bakłażana pokroiłam w 5mm plastry, osoliłam i odstawiłam na pół godziny. Po tym czasie opłukałam i smażyłam je z obu stron na rozgrzanej patelni: kiedy jedna strona się podsmażyła po 2-3 minutach, przewróciłam plastry na drugą stronę, położyłam na nie odrobinę serka wiejskiego i smażyłam pod przykryciem. Na koniec osoliłam.

W plastrze schabu nacięłam kieszonkę, wypełniłam żółtym serem i posiekanym porem (biała część), zamknęłam kieszonkę wykałaczką i osoliłam. Obsmażyłam na oliwie przez 4 minuty z każdej strony.
W naczyniu żaroodpornym ułożyłam obsmażone plastry schabu, zalałam pół litra bulionu z 6 cm pora i łyżką chrzanu. Piekłam w 190 stopniach przez godzinę.

Do 250 ml bulionu wrzuciłam ok. 8 cm białej części pora i gotowałam 8 minut. Po tym czasie dodałam łyżkę chrzanu i trójkącik serka topionego light. Kiedy serek się rozpuścił, dodałam mięso z kurczaka z rosołu.
Podałam z makaronem farfalle. W dni „niemakaronowe” można podać z kluseczkami dukanowymi.

mięso:
400g mięso mielone z indyka
kilka dużych suszonych wędzonych śliwek polskich
sok z 1/8 pomarańczy
1 łyżeczka przyprawy do piernika
szczypta chilli
jajko
otręby owsiane 2 łyżki
sól, pieprz

sos:
¼ litra wody
sok z ¼  pomarańczy
1 laska cynamonu
2 ziarna kardamonu
½  łyżeczki miodu
sól

Mięso
połączyłam z przyprawą do piernika, chili, jajkiem, otrębami, solą, pieprzem i sokiem z
pomarańczy.
Formowałam kuleczki, każda nadziewałam ćwiartką wędzonej śliwki.
Składniki sosu zagotowałam i
redukowałam go na średnim ogniu. Jak sos zmniejszył objętość, przelałam
go do naczynia żaroodpornego, w którym ułożyłam klopsiki. Dusiłam bez
przykrycia 30 minut w 180 stopniach.
Przepis zaczerpnięty z programu „Rewolucja na talerzu”.


Bakłażana pokroiłam na w miarę cienkie plastry, osoliłam i odstawiłam na pół godziny. Po tym czasie opłukałam je wodą. Każdy plaster bakłażana posmarowałam koncentratem pomidorowym, położyłam 4 plasterki czosnku, kawałek kurczaka i osoliłam. Zawinęłam to w roladkę i spięłam wykałaczką. Gotowałam na parze 12 minut. Wspaniałe!

Zmieliłam 2 płaty mintaja, pół wędzonej makreli i 1 dużą cebulę. Do tego dodałam 3 łyżki otrąb owsianych, jajko, pieprz i przyprawę do ryb do smaku. Formowałam kuleczki i gotowałam na parze ok 8 minut. Wyszło 8 pysznych pulpecików. Podałam z surówką z kwaszonej kapusty, marchewki i cebuli.

Przepis na placuszki zaczerpnęłam od turlaczka (jak się okazuje Ewy). Dzięki!


Wymieszałam razem suche składniki: 3 łyżki owsianych otrąb, 1 łyżka budyniu waniliowego bez cukru, 1 łyżeczka przyprawy do szarlotki (lub cynamonu), pół łyżeczki proszku do pieczenia, zgniecione 3 pastylki słodzika. Do wymieszanych suchych składników dodałam: jajko, 2 łyżki mleka, 3 łyżki serka naturlanego homogenizowanego, 1 starte jabłko. Wszystko dokładnie wymieszałam i smażyłam na rozgrzanej, lekko natłuszczonej patelni. Wyszło 7 tak pysznych placuszków, że nawet mój mąż, który nie jest amatorem słodkości, prosił o dokładkę :) 



Foto może nie zachwyca, ale uwierzcie mi, że placuszki były pyszne!

Często wykorzystuję kurczaka z rosołu do przyrządzania kolejnego dania.

Dziś zrobiłam z pieczarkami w serowym sosie.

Do 150 ml rosołu wrzuciłam 7 pokrojonych pieczarek i posiekaną cebulę. Gotowałam ok 10 minut, żeby pieczarki były miękkie, a rosół się trochę zredukował. Po tym czasie dodałam trójkącik serka topionego light o smaku ziołowym i wymieszałam do całkowitego rozpuszczenia. Proszę nie krzyczeć, że użyłam serka topionego. Jeśli go zjemy raz na jakiś czas, to nic się nie stanie. Mówię z autopsji :) Na koniec dodałam kawałki kurczaka z rosołu. Idealnie pasuje do Dukanowych kluseczek.

Na patelni podsmażyłam małego pomidora pokrojonego w kosteczkę, pół małej cebuli i 2 ząbki czosnku + sól. Pierś kurczaka nacięłam tak, aby powstała pojemna kieszonka. Na dno kieszonki położyłam plasterek sera żółtego pokrojonego w kosteczkę. Jeśli jesteście na II fazie, ser pomijamy. Na to nałożyłam podsmażone pomidory. Pierś gotowałam na parze przez 10 minut. Ależ wyszło pyszne! :)


A tu widać wspaniale rozpuszczony ser.
..


  • RSS